تکنولوژی نوین در تولید جک هیدرولیکی

خانه    بلاگ      تکنولوژی نوین در تولید جک هیدرولیکی

امروزه با فناوری های جدید به وجود آمده، کار صنعت و سایر بخش ها با سرعت و کیفیت بیشتری به پیش می رود. تکنولوژی نوین در تولید جک هیدرولیکی نیز از این دست اتفاقات خوب است که در شرکت اسکاد لیفت اتفاق افتاده است. اگر می خواهید بیشتر با این فناوری آشنا شوید حتما تا انتهای مطالب این مقاله با ما همراه شوید.

جک هیدرولیکی چیست و چه انواعی دارد؟

جک هیدرولیکی که با نام سیلندر هیدرولیکی نیز شناخته می شود انرژی هیدرولیک را به مکانیک تبدیل می کند و با ورود روغن هیدرولیک به آن ها به صورت خطی حرکت می کند. جک هیدرولیکی دارای دو نوع مهم یک طرفه و دو طرفه می باشد. جک های هیدرولیکی یک طرفه فقط یک پورت ورودی روغن هیدرولیک دارند. به عبارت دیگر فقط سمت تمام قطر آن ها تحت فشار هیدرولیک قرار می گیرد. این جک ها با فشار نیروهای خارجی مانند نیروی وزن یا نیروی فنر باز می شوند.

اما در مقابل، جک های هیدرولیکی دو طرفه دو پورت ورود و خروج روغن هیدرولیک دارند که به وسیله آن ها روغن به جلو و پشت پیستون منتقل می شود و باعث حرکت جک می شود. یکی از معیار های مهم برای انتخاب جک هیدرولیک خوب، مقدار نیرویی است که جک می تواند اعمال نماید و در اصطلاح به آن تناژ جک می گویند. با کمک این معیار، ابعاد جک تعیین می شود.

تفاوت جک هیدرولیکی و جک پنوماتیکی


جک هیدرولیکی و جک پنوماتیکی از نظر عملکرد شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. اما تفاوت آن ها در این است که سطح فشار کاری جک پنوماتیک معمولا در محدوده ماکزیمم ۷bar است و به جای روغن هیدرولیک برای حرکت آن از هوای فشرده استفاده می شود. در صورتی که به نیروهای کم احتیاج دارید بهتر است به جای جک هیدرولیکی از جک پنوماتیکی استفاده نمایید.

اهمیت ورود تکنولوژی های نوین در تولید جک هیدرولیکی در چیست؟


جک های هیدرولیکی در صنایع مختلف نقش حیاتی دارند به همین دلیل با ورود تکنولوژی های نوین در این قسمت، می توانیم شاهد بهبود کارایی و افزایش بهره وری آن ها باشیم. از این دست تکنولوژی ها در صنایع مختلف خودرو سازی، هوا فضا، رباتیک و … استفاده می شود و با تکنولوژی های جدید در این قسمت مانند سیستم های هوشمند، کنترل های پیشرفته، طراحی های بهینه و … تاثیرات مثبتی بر عملکرد صنایع گذاشته می شود. در واقع تکنولوژی های نوین در تولید جک های هیدرولیک به مجموعه پیشرفت هایی اشاره دارد که به هدف بهبود کارایی و عملکرد، دقت و قابلیت اطمینان بخشی این سیستم ها انجام می شوند. به همین دلیل اسکاد لیفت با تولید جک های هیدرولیکی می تواند در کاهش هزینه های صنایع و بهبود کارایی آن ها سهم بسیار بزرگی داشته باشد.

 

مهم ترین تاثیرات تکنولوژی در تولید جک هیدرولیک در صنایع کدام است؟


نوآوری و تکنولوژی در تولید جک هیدرولیکی تاثیرات مهم و گسترده ای در صنایع مختلف دارد. در مطالب قبل به برخی از آن ها اشاره کردیم. حال در ادامه به توضیح مهم ترین آن ها می پردازیم.

• افزایش بهره وری و کارایی


تکنولوژی های نوین در تولید جک های هیدرولیکی باعث افزایش بهره وری و کارایی در فرآیند های مختلف صنعتی می شود. این نوع سیستم های هوشمند و خودکار می توانند با سرعت و دقت عمل بیشتری فعالیت ها را انجام دهند که باعث می شود حجم کار های انجام شده بیشتر شود و مدت زمان تولید نیز کاهش پیدا کند.

• کاهش هزینه ها


با استفاده های سیستم های مخصوصی، می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد که این مسئله باعث کاهش یافتن هزینه ها می شود. علاوه بر این سیستم های خود تشخیصی می توانند زمان خرابی را اعلام کرده و طول عمر دستگاه ها را افزایش دهند. رسیدگی به موقع به ایرادات در کاهش نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات بسیار موثر می باشد.

• افزایش ایمنی


تکنولوژی های مرتبط با ایمنی مانند عملکرد های کاهش شوک و فیلتر های پیشرفته ایمنی کارکنان را افزایش می دهد و خطرات مرتبط با کار در محیط های صنعتی را تا میزان زیادی کاهش می دهد.

• تسهیل در تعمیر و نگه داری


با کمک سیستم های مخصوص می توان تعمیر و نگه داری جک های هیدرولیکی را به سادگی انجام داد. به کمک این سیستم ها مشکلات و ایرادات قبل از وقوع خرابی های گسترده، شناسایی می شوند و با اقدام به موقع، جلوی آسیب های بیشتر گرفته می شود.

با توجه به این موارد است که افراد زیادی به سمت تهیه جک های هیدرولیکی با تکنولوژی های نوین هستند. اگر شما نیز می خواهید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید می توانید با کارشناسان ما در اسکاد لیفت تماس بگیرید.

مهم ترین تکنولوژی های نوین به کار رفته در جک های هیدرولیک


همانطور که گفتیم به کار گرفتن تکنولوژی های جدید در تولید جک های هیدرولیک می تواند تاثیرات وسیعی بر صنایع بگذارد. به همین دلیل در ادامه می خواهیم چند مورد از مهم ترین تکنولوژی های نوین که در تولید جک های هیدرولیک به کار می رود را نام ببریم.

• سیستم های هوشمند مانند حسگر های پیشرفته و اینترنت اشیاء که امکان کنترل و نظارت پارامتر های مختلفی را فراهم می کند.

• کنترل پیشرفته که شامل کنترل منطقی برنامه پذیر (برای کنترل و برنامه ریزی دقیق در فرآیند ها و پیاده سازی راحت تر تغییرات) و سیستم های کنترل بازخوردی (برای بررسی و تنظیم خودکار تغییرات) می باشد.

• افزایش کارایی انرژی با کمک پمپ های با بازده بالا و بازیافت انرژی

• مواد جدید و طراحی های پیشرفته مانند مواد کامپوزیت (با وزن کم و مقاومت بالا طول عمر و کارایی تجهیزات را بالا می برد.) و طراحی های بهینه سازی شده با کمک نرم افزار های پیشرفته

• سیستم های خودکار مانند ربات ها و خطوط تولید خودکار

• بهبود ایمنی و کاهش نویز با کمک فیلتر های پیشرفته و مکانیسم های کاهش شوک

با کمک این دسته از تکنولوژی های نوین که اسکاد لیفت در تولید جک های هیدرولیکی به کار می برد می توانید کارایی و بهره وری فرآیند های مختلف صنعتی را افزایش داده، هزینه های جاری را کاهش دهید و به حفظ محیط زیست نیز کمک کنید. اگر می خواهید اطلاعات دقیق تری از این نوع جک های هیدرولیکی به دست آورید بهتر است با کارشناسان ما در اسکاد لیفت تماس بگیرید.

ارتباط با کارشناسان و مشاوره رایگان